Neden Arai

Neden Arai

R75 TASARIMI


Bir kaskın birincil işlevi nedir? Birçoğu, kask standartlarının uzun süredir odaklanmasının darbe emme olduğu göz önüne alındığında anlaşılabilir olan darbe enerjisini emmenin olduğuna inanıyor. Bununla birlikte, kesinlikle önemli olmakla birlikte, dikkat sadece darbe emilimi ile sınırlı kalmamalıdır.

Resmi standartlarda, test darbe kuvvetlerinin kuvveti, açısı ve darbe konumu açıkça tanımlanmış ve belirtilmiştir. Ancak bu etkiler kontrollü laboratuvar koşullarında gerçekleşir ve fonksiyonel kask tasarımının boyut kısıtlamaları ile sınırlıdır.

Bir kask gerçek dünyada ciddi etkilerle karşı karşıya kalırsa ne olur? Dünyadaki en yüksek darbe emme standartlarını geçen kaskların bile sınırları vardır. Bu sınırlarla başa çıkmaya yardımcı olmak için, başka bir kask özelliğinin bu darbe emme özellikleri ile birlikte çalışması gerekir.

Bir kaskın engellere göz atma ve düz olmayan yüzeylerde kayma, engellerden yakalanma olasılığını en aza indirgeme kapasitesinden bahsediyoruz. Bu özelliğe “göz atmak” diyoruz.
Fizik bize kinetik enerjinin hızın karesiyle orantılı olarak arttığını öğretir (basitçe söylemek gerekirse, ne kadar hızlı giderseniz o kadar fazla enerji taşırsınız). Bu nedenle, gerçek dünya kazalarındaki etkiler, belirlenmiş standartların çok üzerinde enerji seviyeleri taşıyabilir. Bu, “göz gezdirmenin” gerçek dünyada neden bu kadar önemli olduğunu göstermektedir.

 

--

Aslında, Arai’nin çok sayıda olayı incelediği uzun geçmişi basit bir gözlemi beraberinde getirdi: “Enerji ne kadar yüksek olursa, nesneleri gözden geçirme ihtiyacı da o kadar yüksek”. Bu da, “göz atmanın” bir kaskın daha iyi “darbe emme” kapasitesine izin verebileceği sonucuna yol açar. “Kaska daha fazla enerji göndermekten kaçınabildiğinizde, kaskın yedekte daha fazla emme kapasitesi vardır”.

Kaskların minimum resmi “darbe emme” kapasitesi ECE veya DOT gibi belirlenmiş uluslararası standartlara göre belirlenir. Bununla birlikte, herhangi bir seviyede "göz gezdirme" özelliği sağlamak için pratikte tanımlanmış veya uygulanmış hiçbir standart yoktur.

Bu nedenle kaskın bir nesneyi “bakış” yapma kapasitesi tamamen üreticiye bağlıdır. Arai, bu “göz kamaştırıcı” faktörün, gerçek dünya koşullarında koruyucu özelliklerde büyük bir fark yarattığına inanıyor.

 

 

Göründüğü kadar garip, bir kaskın bu temel işlevi, üreticinin doğasının bir değerlendirmesi ile başlamalıdır.

--

 

 

SINIRSIZ RAHATLIĞIMIZ


Arai kaskının en belirgin özelliklerinden biri sunduğu konfor. Konforun nasıl deneyimlendiği çok kişisel bir konudur. Bu nedenle, farklı kask markaları arasında sunulan konforu karşılaştırmak çok zordur. Yine de, bir Arai kaskının sunduğu konforun kendi sınıfında olduğunu gösteren güçlü argümanlar var.

 

Bu açıdan en ikna edici yarışçılar tarafından sunulan ifadelerdir. Yarış pilotları ve biniciler, aşırı koşullar altında kendilerini belirli bir süre konsantre etmelidir. Yüksek sıcaklıklar, şiddetli rekabet, koltuklarına sıkıca bağlanmış ve hala mümkün olduğunca hızlı bir şekilde yarışa odaklanabiliyor.

 

Bu nedenle, örneğin Formula 1 yarış sürücülerinin bu nihai rahatlığa ihtiyacı vardır, çünkü hiçbir şey konsantrasyonlarını bozamaz. Aslında, F1 sürücüleri konforun önemli olduğu en zorlu yarışçılar olabilir. Sadece güvenlik performansı için belirli bir kask markası seçmezler. Kaskın oturması ve dengesi onlar için de çok önemlidir. Öyleyse Formula 1 ızgarasının çoğu için tercih edilen kask nedir? Arai'yi tercih ediyorlar. Arai ismini takan her kask, sizinkini inşa eden aynı ekip tarafından yapılır.

 

 

 

NELER ÖĞRENDİK

 

 

Nedeni basittir: Onay minimum test gereksinimlerine dayanır. Birçok üretici için sadece bu minimum test gereksinimlerini karşılamaktan memnuniyet duyarlar. Herhangi bir kaskın darbeleri emme kapasitesinde de bir sınır vardır. Ancak, test laboratuvarının dışında bir sınır yoktur. Bu koşullar, herhangi bir standarttan çok daha fazla talep edildiğinden, test laboratuarı koşulları altında simüle edilemez.

Arai olarak onlarca yıldır olay verilerini inceledik. En yüksek seviyelerde yarıştığımız uzun yıllar boyunca inanılmaz bir bilgi edindik. MotoGP'den Formula 1'e Arai, sürücülerin ve sürücülerin en sevdiği seçimdir ve bu bize yarışçılarımızdan zengin ve uygulamalı veriler sunar. Sadece bu laboratuvar test standartlarını karşılamaya odaklanmamayı öğrendik. Standartlar sadece kaskın minimum test gerekliliklerine uygun olduğunu doğrular. Ne az, ne fazla.

Ancak bu standartları karşılamak kendi başına bir hedef değildir. Arai için değil. Bizim için onlar bir başlangıç ​​noktası, kasklarımızı daha da geliştirmek ve geliştirmek için bir markör.

 

 

BİRAZ FİZİK

 

 


Kaskların nasıl çalıştığını anlamak için biraz fizik yardımcı olur. Laboratuvar testleri için saatte sadece 28 kilometrelik bir test hızı kullanılır. Bu hızlı bir bisikletçinin hızı ile ilgilidir. Motosiklet kullanımı için çok gerçekçi bir hız değil. Ve gerçek dünya koşullarında, tek bir etkinin veya hatta çoklu etkilerin şiddetiyle herhangi bir sınırlama yoktur. Gerçek dünya koşulları, herhangi bir test laboratuarı standardının simüle edebileceğinden çok daha zorludur.

Tamam, test hızını 100 km / s demek için artırırsak ne olur? Sonuçlar muhteşem: hız bir faktör 4 arttığında, darbe enerjisi bir faktör 4 ^ 2 = 16 ile artacaktır! Hiçbir kask böyle bir doğrudan etkiyi sürdüremez veya mutlak korumayı garanti edemez. Arai miğferi bile yok.

Kaskın kullanıcısı darbe testlerinin düşme hızından çok daha hızlı hareket ediyor olabilir. Hala gerçek dünyada, biniciler çok daha yüksek hızlarda kazalardan uzaklaşıyor. Bu nasıl mümkün olabilir? Kaska yönlendirilen darbe enerjisini en aza indirerek. Bu, kaskın kaymasını ve nesneleri gözden geçirmesini sağlayarak gerçekleştirilir.

Kaskın emmesi gereken darbe enerjilerinin, engelleri gözden geçirip düz olmayan yüzeylerde kayabilir ve darbe enerjilerini yönlendirirse önemli ölçüde azaltılabileceğini bilmek önemlidir.

 

 

SİSTEM NEDİR?

 

 


Bir kaskın, doğrudan kaskın içine enerji göndermekten kaçınmak ve bunun yerine gerçek bir kazada durmadan olabildiğince fazla enerji dağıtmaktır. Arai, enerjiyi durdurarak durma yeteneğinin, gerçek dünya senaryolarında kaskın en önemli performans özelliklerinden biri olduğuna inanıyor.

Bir kask sadece kabul edilmiş laboratuvar test standartlarına uymamalı, kabul edilen standartların kriterlerinin dışındaki durumlarda ve durumlarda aşmalıdır. Arai, daha yuvarlak ve pürüzsüz bir kabuk gerektiren kabuk yapımız için R75 şekil konseptinin, uzun tarihimiz boyunca gerçek senaryolardan öğrenerek kaskın darbe enerjisini dağıtma ve dağıtma yeteneğini artırdığına inanıyor. Arai, gerçek senaryolardan ders alarak “göz atmak” performansını sürekli olarak geliştirdi. Yeni RX-7V "VAS" (Değişken Eksen Sistemi), daha iyi kask performansı arayışımızdaki en son gelişmedir. RX-7 GP'nin kabuğuyla karşılaştırıldığında, tapınağın etrafındaki daha pürüzsüz alan, VAS modelindeki kabuk modifikasyonu nedeniyle ortalama 24 mm artırıldı. Daha geniş bir alanda daha geniş ve pürüzsüz bir kabuğa sahip olmak, daha fazla enerji yönlendirme yeteneğini arttırır.

Laboratuvar test standartlarının gerektirdiği düşme testleri, kaskın tüm çarpma enerjisini doğrudan bir noktada kabul etmesi gereken düşey bir düşüşle sınırlıdır.

Ancak, gerçek senaryolar çok farklıdır. Gerçek kaza durumlarında, çoğu durumda kaskların engellere dikey olarak değil eğik bir çarpma (eğik darbe) vurduğunu göstermektedir. Bu nedenle, eğik bir etki sırasında, kask ve engel birbirlerine karşı hareket ettikçe etki noktası hareket eder. Bu değişen darbe noktası, kaskın darbe enerjisini daha iyi dağıtma ve buna dikkat etme yeteneğini arttırır. Bu göz gezdiriyor. Arai, hiçbir kaskın tüm potansiyel darbe enerjisini yönetemeyeceğine inanmaktadır, bu nedenle potansiyel darbe enerjisinden daha yumuşak bir şekle sahip olmaktan kaçınmak veya yönlendirmek, kaskın temel bir işlevi olmalıdır. Bu nedenle R75, Arai'deki en önemli şirket içi standartlardan biridir.

 

 

BİLİYORUZ, KENDİMİZ DE MOTOSİKLETE BİNİYORUZ!

 

 


Arai olarak biz de motosiklet kullanıcısıyız. Arai’nin kurucusu Hirotake Arai bir motosiklet kullanıcısıydı. CEO'muz Bay Mich Arai ve oğlu da aynı zamanda günlük olarak motosiklet kullanıyor. Arai Başkanı ve birçok iş arkadaşımız hevesli binicilerdir. Ne hakkında konuştuğumuzu, neler yaptığımızı biliyoruz. Kendi aile adınız kaskınızda olduğunda, koruması gerçekten önemlidir ve önceliktir.

Bu kapsamlı testler sırasında dikkate değer bazı gerçekler öğrendik: daha iyi gerçek dünya performansı için geliştirilebilecek münferit parçaların önemi. Biraz buzdağı gibi. Tek bir geliştirilmiş parça tek başına önemli bir fark yaratmayabilir. Ancak birçok iyileştirilmiş bileşen biriktiğinde, nihai sonuç, iyileştirilmiş parçaların toplamından çok daha fazlası olabilir.

Arai'nin uzun tarihi, koruma performansındaki bu evrimsel gelişim ve iyileşmenin, gerçek dünya koşullarında performans gösteren kasklarla sonuçlandığını göstermiştir. Kasklarımızın tüm parçalarını dengeli ve kapsamlı çalışan bir bütüne dikkatlice iyileştirmenin ve ince ayar yapmanın sonucudur. Geniş deneyimimiz kaskları daha iyi anlamamızı sağlamıştır. Ve onları sadece bir Arai'nin yapabileceği kadar iyi yapmaları için nasıl yapılır. Arai fark yaratır.

 

Etiketler: arai, motosiklet kaskı, arai kask
Nisan 15, 2020
Listeye dön
Çerez Kullanımı

Sizlere daha iyi bir alışveriş deneyimi sunabilmek için sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Mototaş.com.tr'yi kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş olursunuz. Detaylı bilgi için tıklanyınız